EN

Dávidovics Anna
Online oktatás és vizsgák a világjárvány alatt a pécsi orvostanhallgatók szemszögéből

Reference iconDávidovics, A. (2023): Online oktatás és vizsgák a világjárvány alatt a pécsi orvostanhallgatók szemszögéből. Porta Lingua. 2023/1. 107-118
DOI: https://doi.org/10.48040/PL.2023.1.10

PDF letöltése


Absztrakt

A COVID világjárvány alapjaiban változtatta meg mindennapjainkat a maszkviseléstől a távolságtartáson át a kijárási korlátozásokig. Ezen intézkedések célja az volt, hogy minimalizálják az emberek közötti fizikai érintkezést, ezáltal korlátozva a vírus terjedését. A felsőoktatásban az egyetemek is hasonló lépéseket tettek a hallgatók és dolgozók biztonsága érdekében. 2020 áprilisában a Pécsi Tudományegyetem Orvostudományi Karán (PTE ÁOK) is látogatási tilalom lépett érvénybe, a kar pedig átállt az online oktatásra, óriási változásokat hozva a hallgatók és az oktatók életébe. A 2019/20 tavaszi és a 2020/21 őszi szemeszterben vegyes módszerű kutatást végeztünk interjúk és egy online kérdőív felhasználásával azzal a céllal, hogy összegyűjtsük és értékeljük az orvostanhallgatók online oktatással és vizsgákkal kapcsolatos véleményét és meglátásait. Az interjú során összesen 15 külföldi és magyar hallgatót kérdeztünk meg, a kérdőívre pedig 105 hallgató válaszolt, így kvalitatív és kvantitatív adatok is rendelkezésünkre álltak. Az eredmények azt mutatták, hogy bár a hallgatók összességében elégedettek voltak az online oktatással, a legtöbb diáknak hiányzott a személyes kontaktus, ezért előnyben részesítenék a hibrid oktatást, azaz a jelenléti órákat online elemekkel kiegészítő tanulási környezetet.

Kulcsszavak: COVID-19, távoktatás, online oktatás, magyar orvostanhallgatók, külföldi orvostanhallgatók