HU

Porta Lingua 2023. 1. szám

PL2023_1_Borító4_AranysárgaPorta Lingua 2022 English



Tartalomjegyzék

A TUDOMÁNYTERÜLETEK NYELVHASZNÁLATÁNAK SAJÁTOSSÁGAI

Egyed Csilla - Fekete Judit - Herold Róbert - Hambuch Anikó: How can a corpus analysis tool help describe mentalizing skills in the speech of individuals with schizophrenia?Lesznyák Márta - Bakti Mária - Sermann Eszter: A forrásnyelvi kompetencia és a szaktudás szerepe a jogi szakfordításbanSzalai-Szolcsányi Judit - Warta Vilmos - Eklics Kata: Empátia online

SZAKNYELV ÉS TERMINOLÓGIA

Csák Éva: Neologizmus-lexikográfiai helyzetelemzés az aktuális német szótárprojektek tükrébenJámbor Emőke: Angolul vagy spanyolul? A spanyol startup világ nyelvezeteHuszár Erika – Hamsovszki Szvetlana: A startup vállalkozások terminológiája angol–orosz internetes glosszáriumokbanVálóczi Marianna – Fodorné Bene Kata : A startup vállalkozások terminológiája angol–olasz online glosszáriumokban

SZAKNYELVOKTATÁS, SZAKNYELVI TANTERV- ÉS TANANYAGFEJLESZTÉS

Bakó Alexandra – Marshall Barbara: Experiences in teaching written intercultural communication (ICC) for healthcare studentsCseppentő Krisztina: Transzverzális készségek fejlesztése idegennyelvi képzésben: egy angol–holland összehasonlításDávidovics Anna: Online oktatás és vizsgák a világjárvány alatt a pécsi orvostanhallgatók szemszögébőlEklics Kata – Fekete Judit – Halász Renáta – Hambuch Anikó – Szalai-Szolcsányi Judit: Feedback-based approach in teaching medical interviewingSirokmány Viktória: CLIL in Tertiary Education – developing material for the course, Scientific Writing in English

KITEKINTŐ - A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS ÚJ ÚTJAI

Czellér Mária – Nagyné Bodnár Klára – Domonyi Renáta: Hogyan feleljünk meg a 21. század munkaerőpiaci kihívásainak a felnőttek idegen nyelvi képzésében?Hrivíková, Tatiana : Folklore-based value profile of the Slovak culture: use of folktales in cultural studiesLakatos-Báldy Zsuzsanna: Kihívások egy különleges műfaj, a kiállításmegnyitók tolmácsolása során